O potěšení z jízdy v českém silničním provozu

25. ledna 2009 v 7:54

"Buď vítán, kdo s dobrým tankem přijíždíš." Tak by mohl znít nápis na české hranici.

Jak vypadá tvář české země a lidu pro turistu, který projel a viděl mnoho zemí a má nyní udělat srovnání? Jak popsat dojmy, které zanechává počínání většiny, nebo markantních jedinců?

Už první kontakt se Slovany beránčí povahy v provozu na silnicích a dálnicích je zdrcující. Český řidič je slovanským jazykem mluvící potomek divokých válečných Avarů a Hunů, který má v sobě naprosto nepřirozenou agresivitu. To je podle mého názoru důvod většiny nehod a mrtvol. Nikdy jsem nebyl v zemi, kde za volanty sedí sbor nebeských andělů, ale v Čechách je to extrémní. Když český řidič vyjede na silnici, vrhne se automaticky do boje s nenáviděným nepřítelem, tedy ostatními řidiči.
"Co jedeš, vole, když jedu já?! Vypadni mi z mojí silnice!"

V Německu se mi občas stane, že někdo za mnou nedodržuje odstup, což je nepříjemné. V ČR to zažívám denně mnohokrát. V souladu s fyzikálními zákony to pak nepřetržitě práská a ostatní se prostávají od zácpy k zácpě. V Německu se i majitelé vysloveně drahých vozů dokážou v provozu chovat jako partneři. Když Čech vlastní silný drahý vůz, pak pro něj lidský život nemá nejmenší cenu. Při poslední návštěvě loni, mě v jedné vesnici předjel přes plnou čáru do nepřehledné zatáčky nablýskaný americký teréňák, (ovšem česká značka, patrně pan úspěšný podnikatel) rychlostí tak 100. Přecházet tam zrovna člověk, neměl prakticky šanci na přežití. Toliko jedna vzpomínka z mnoha podobných.

Jezdím 40 let, dojel jsem od Atlantiku k Perskému zálivu a ze Sicílie do Reykjavíku. Třikrát se mi v životě stalo, že se mě kdosi úmyslně pokusil vyhodit bočním nájezdem ze silnice, pokaždé v Čechách! Na dálnici chci předjet náklaďák, ale přede mnou se plazí trabant. Zařadím se tedy v levém pruhu za něj a čekám, až se mu ten odvážný manévr povede. Vtom se na obzoru za mnou objeví plně rozsvícený vánoční stromeček, který se šílenou rychlostí přibližuje. Za okamžik ho mám metr za sebou a vidím řidičovu výhružně zvednutou pěst. Když se konečně můžu zařadit do pravého pruhu, stanu se obětí jeho pomsty. Kvůli mně musel zpomalit z 230 na 100. Jeden blbeček v černém mercedesu opakoval takový boční nájezd 3x. Že se může stát i vrahem dvou dětí, které jsem měl v autě, mu zřejmě jenom dodávalo odvahy. Podle prohlubní na jeho pravém zadním blatníku bylo znát, že to dělá běžně. Dvacetiletý kretén, pán života a smrti, nakonec usoudil, že už mi to ukázal dostatečně, naposledy zahrozil a zrychlil zase na svých asi 230 km/hod.
V Německu bych šel takový případ okamžitě hlásit na policii i s jeho číslem. V Čechách mě všichni známí ujistili, že na tohle příslušná instituce neexistuje. Absolutní rezignace nad poměry v české zemi se nedala přehlédnout. Policie nemá čas se o takové případy starat, musí kontrolovat, jestli mají řidiči v pálícím poledním slunci rozsvícená světla.

Když už se ale policie dostaví, pak do toho vnese kulturu a situaci kvalifikovaným způsobem přihnojí.
Jednou jsem zůstal viset na silnici, ucpané v obou směrech. Stáli jsme všichni, proč, nevěděl nikdo. Tu se objevili dva uniformovaní andělé strážní. Jeden značně rozčílený zřejmě zaučoval mladšího kolegu a hulákal na celé kolo:
"Ty řidiči sou hovada blbý. Tak se na ně podívej, jaký sou to hovada blbý." Při tom ukazoval na jednoho po druhém, na mě taky. Zůstal jsem v Čechách stát na ucpané silnici, tak jsem hovado blbý!
Naštěstí to pak řidiči (hovada blbý) nějak vyřešili sami. Tito dva policajti totiž v tomto směru dále nepodnikli nic.

Asi v roce 2003 jsem jel přes Olomouc směrem na Brno. Za městem mě zastavili dva policajti s vítězným prohlášením:
"Vaše dálniční plaketa je propadlá."
Byla na 10 dní, polda počítal na prstech, že dnes máme jedenáctý.
"Počkejte," protestoval jsem, "takhle vám to pěkně vyjde, ale ten 1. den nemůžete počítat. Den koupení se do těch deseti dnů nepočítá."
"Počítá."
"Nepočítá."
"Počítá."
"Nepočítá."
Druhý policajt, který vypadal jako trestanec, kterému se podařilo uprchnout z kriminálu v ukradené policejní uniformě, si na mě otevřel hubu:
"Platnost rozhodujeme my, dálniční policie, a ne nějaký trafikant. To, co jste udělal, stojí až 15 000 Kč."

To byl v tu dobu, pokud vím, v Čechách hrubý plat učitele. Ten by si na takovou pokutu musel vzít půjčku od banky. Několik dní před tím jsem tam četl inzerát:
"Přijmeme svářeče na plný úvazek, příjemné pracovní prostředí. Plat 9 000 Kč."
Z toho má někdo uživit rodinu? Při takové pokutě mu tedy můžou dát rovnou doživotí. Třeba se mu v base bude žít lépe.

Leč z výroku policajta jsem usoudil, že bych při dobrém chování mohl dostat slevu. Jenže z jeho výroku vyplývalo ještě něco jiného. Že on to "rozhodnul", tedy že to sám vůbec neví, což jsem mu hned vmetl do ksichtu.
"Policie v civilizovaných státech chrání zákon, ale není sama zákonodárcem. Na to máte parlament."
Poslední větou si ovšem nejsem tak jistý. Ten parlament v ČR to taky nemá v hlavách moc v pořádku. V jednom roce se prodávala roční plaketa s platností do 31.01. Koncem roku byla platnost snížena do 31.12. Asi jako když si koupíte za určitou cenu 5 kilo brambor a prodavač požaduje za týden jedno kilo nazpět, že cena byla dodatečně změněna pro nižší váhu.
Ta česká vláda si občas počíná jako nějaký orientální paša v dobách pádišáha.

Pokud by se 15 000 ukázalo málo, dovolil bych si zákonodárcům poradit další tresty:
Spálit mu úrodu.
Srovnat jeho dům se zemí.
Postřílet všechny příbuzné.
Policajti mě nechali stát, ať si to rozmyslím a kontrolovali další zločince. Za chvíli to jeden zkusil znovu a narazil opět na mojí bezbřehou lakotu. Ne, nedostane nic!
Policajti viditelně znejistěli a ten první navrhnul:
"Udělím vám ústní varování bez pokuty."
To je tedy jakýsi opak vojenské pochvaly před natočenou V3S-kou. ("Za to si, vole, koupíš kilo banánů", našeptával zlomyslně ten v řadě za tebou.)
Doma jsem vše překontroloval. Moje plaketa byla platná a policajti v Olomouci rozumí svému řemeslu jako kůň kafi!

Rovněž u Olomouce, směrem na Ostravu, mě kdysi předjel mercedes svou plnou rychlostí, tedy asi dvojnásobkem povolené. Za tunelem, kde byl radar, ho zastavila policie a řidič musel zaplatit. Za pár minut mě předjel znovu, tou samou rychlostí, něco přes 200. Ten obličej jsem potom za čas viděl na obrazovce v souvislosti se třemi zabitými policisty v Ostravě. Nakonec to tedy byla policie, kdo skutečně zaplatil. Za dva roky byl z vězení venku, a mnoho z těch, co kvůli tomu nadávají na soudce, zákony a vládu, jí musí být za tu shovívavost vděční, protože sami jezdí stejně.

Na nízké platy a vysoké ceny, 30 KČ u doktora, nadávají všichni. Zhruba každý druhý řidič ale má pořád aspoň na tu cigaretu v hubě, a když ji dokouří, můžete se vsadit, že vajgl vyhodí oknem na velebnou českou zem, ke které nic nepociťuje. Pokud je zákonem zakázáno za jízdy telefonovat, pak je to zákon tajný, o němž nebyl národ informován. (Ať si tady každý udělá vlastní statistiku.)

Přejíždět chodce na přechodech a páchat i s rodinou sebevraždy na železničních přejezdech bude v Čechách něco jako národní sport. Pod pojmem Čechy míním i Moravu, jakkoli tam člověk může slyšet větu:
"Byli jsme před Čechy, budeme i po nich," nesmyslným způsobem odvařené od podobného výroku Palackého, čímž je míněno, že dnešní Moraváci jsou potomci obyvatel Říše Velkomoravské, ve kteréžto době Češi ještě lezli po stromech. Jistě jsou Moraváci lid bodrý a pohostinný, co do vlídnosti v silničním provozu to ale určitě znát není. Snad nejhorší z celého Česka (nelibozvučný název, za mého dětství nepřípustný,) mi v provozu připadá severní Morava-Slezsko, kde se ovšem člověk od místních dozví, že Pražáci (Brňáci) jezdí jako dobytek.

Konečně člověk po tom dobrodružném čase přejede na Rozvadově do Německa. Sice do mnohem hustšího provozu, ale přesto si oddychne. Zase jednou je se zdravou kůží z té džungle venku.

Tak! Diskuse je otevřená, teď si mě můžete sežrat!
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 MIRA MIRA | 25. ledna 2009 v 9:10 | Reagovat

Proč sežrat? Najezdil jsem také mnoho km v cizině a nejhorší úsek byl vždycky v ČR těch několik desítek km na hranice.  Spousta Čechů si pořád ještě myslí, že nejhorší řidiči jsou Italové, i když v Itálii nebyli, a když byli, tak byli asi slepí. Celé toto téma je už hodně omleté, ale bohužel, stále živé.

2 autor článku autor článku | E-mail | 25. ledna 2009 v 9:19 | Reagovat

[1] Mira

Podle statistiky, se kterou souhlasím, jsou severní Italové nejlepší řidiči v Evropě. Většina asi ví, že mezi severní a jižní Itálií je rozdíl asi jako mezi Prahou a Užgorodem. To se týká i řízení auta. Když na Sicílii šlápnete prudce na brzdu, můžete se s jistotou spolehnout, že do vás někdo ze zadu napálí.

3 Kamufláž Kamufláž | E-mail | 25. ledna 2009 v 9:49 | Reagovat

Nedávno mi někdo říkal, že prý se ten osvícený parlamentní sbor chystá na dálnicích povolit rychlost 160 km/h. Tedy, správně bych měl podle zákona tu rychlost zapsat v notaci "kilometr krát hodina na mínus první". Kterej vydlabanej kretén tohle dal do zákona, ale už ne na značky? (Když vědecky, tak vědecky...)

Jistě by bylo zajímavé udělat v parlamentu testík typu:

km x hodina na mínus prvou znamená:

a) zpoždění

b) rychlost

c) výkon v kW

d) vzdálenost

:-))

Jinak bych ještě autora doplnil v tom, že anomálie zde v kotlince působící ovlivňuje i některé z pohostinsky vystupujících chauffeurů (limousin i offroadů), minou-li Rozvadov směrem k východu...

4 Hustyles Hustyles | 25. ledna 2009 v 10:00 | Reagovat

Tohle cesti ridici neradi slysi, ale je to presne tak.........Pote co mi 3x vykradli auto  a jedno ukradli a nemluve o psych.vycerpani pri jizde po ceskych silnicich- jezdim radeji do cech autobusem...........diskuze k tomuto clanku dlouha nebude- tomu verte:-)

5 autor článku autor článku | E-mail | 25. ledna 2009 v 10:11 | Reagovat

[3] Kamuflaz

1. Ve článku nikde netvrdím, že na rozdíl od Čechů jsou ostatní národy příkladem všech řidičských ctností.

2. x na mínus první, je skutečně 1/x^1, to má parlament pravdu. Je to ovšem jako by se váha auta udávala v Newtonech. Fyzikálně správné, ale v praxi blbina.

3. Pro Čecha je řidič auta s německou poznávací značkou Němec. Pracuji tady občas pro policii např. jako tlumočník. Když v noci opilý řidič vyletí v zatáčce ze silnice, tak se můžete skoro vsadit, že umí lépe rusky, než německy. (Cituji, co mi tady policajti říkají.)

6 hejtman Šarovec hejtman Šarovec | 25. ledna 2009 v 10:19 | Reagovat

Najezdil jsem v životě "hafo" kilometrů, naštěstí bez vážnější nehody. V současné době jsem rád, že nejsem nucen tuto činnost provádět, nerad bych havárii zažil.

Již v jiném blogu jsem navrhoval, aby vláda svolala krizový štáb a vyhlásila na měsíc nebo dva na silnicích mimořádný stav. Copak ten počet mrtvých nikoho nevaruje? Jen za pátek a sobotu je jich již 12 a další zcela jistě přibudou v neděli večer......

7 pich pich | 25. ledna 2009 v 10:50 | Reagovat

jo zlatý socialismus. Měli jsme skoro všichni stejné auta, policajti na každém kroku. Trabanta se snažil předjet každý, protože málokdo vozil sebou kyslíkovou masku. A tak nejsilnější auta,kromě pár ,,šťastlivců,, s ojetými nebo tuzexovými exkárami, měli policajti se svými žigulíky.                                                                    Dnes má kdejaké pako dvoulitrové fáro a nadřazený pocit. A že by ty vajgly vyhazovali z okna zrovna ty třicetikorunové ,,socky,, , je už povinná politická agitka pana autora ...

8 K&K K&K | 25. ledna 2009 v 11:23 | Reagovat

Autorovi. S Vašim článkem souhlasím a mohl bych přidat rovněž několik historek a zkušeností jak s řidiči, tak s policajty. Ale. Jako vždy je tu nějaké ale. Žiju v pohraničí a přijďte se podívat , jak jezdí u nás Rakušáci i Němci po přejetí "čáry" a pravděpodobně změníte názor o kultivovanosti těchto národů.

9 honza+1 honza+1 | E-mail | 25. ledna 2009 v 11:32 | Reagovat

No , já nikdy neměl sebemenší kolizi , až mě loni v září sejmul 68letej chlap ve funglovým MB180C..

V Rakousku...místní...usnul a trefil mě čelně :(((

Marodím ještě teď...

Chci říct , že je fuk esi to někde čekáte a někde ne..

Když se to má stát , skočí za Váma auto třeba do řeky..

A můžete čučet doprava doleva - nic nenaděláte..

Tak hodně štěstí všem..

10 honza+1 honza+1 | E-mail | 25. ledna 2009 v 11:34 | Reagovat

BTW:

Stalo se někomu někdy , že by na dálnici u nás dojel , případně předjel Poláka ???

( porucha se nepočítá ) :))

11 K&K K&K | 25. ledna 2009 v 11:37 | Reagovat

10.

Svatá pravda. Včera jsem jel z Brna na Pohořelice a vypadalo to tak, že půlka Polska se stěhuje do Rakouska.

I když mám BMW 530, držel jsem se stranou a Poláci frčeli jak o život.

12 honza honza | E-mail | 25. ledna 2009 v 12:16 | Reagovat

V podstatě souhlasím, žrát Vás nebudu,ale němci zde také jezdí jako prasata!!!!Hlavně ti bývalí "hodní"Jinak rada na závěr,když se Vám někde nelíbí=tak tam nelezte a je po problému!

13 Jana Jana | E-mail | 25. ledna 2009 v 14:30 | Reagovat

Ano,nehod je dost.Statistika prý říká,že 2/3 zraněných a mrtvých při nehodách jsou ti,kteří neporušili pravidla.Smete je ten,kdo si myslí,že je pánem silnic. Taky se mi stane,že zazmatkuju-stačí se zařadit do nesprávného pruhu a vynese mě to až někam za město,kde se teprve můžu otočit. Reklam a bilbordů je kolem silnic tolik,že mezi nimi těžko hledáš značení. Kvůli kruhovým objezdům budu asi potřebovat pro udržení směru kompas,někdy si připadám,jako na kolotoči. Vjíždím-li do křižovatky ,snažím se nejen vědět,že jsem na hlavní a tudíž bych mohla jet,ale dávat pozor,jestli ten,kdo k ní přijíždí zároveň se mnou,VÍ o tom,že na hlavní  není a na dojezdu brzdí.Tohle,kdybych nedělala,už bych dávno dojezdila. Vzhledem ke špatné obslužnosti veřejné dopravy ,je v naší republice  nutnost mít auto a dopravovat se s ním (nejen) do zaměstnání.To přináší zvýšenou hustotu  vozidel. Navíc doprava nákladními vlaky už je natolik nevýhodná,že i nákladní doprava se přestěhvala z kolejí na silnice.Nejezdím pomalu, ale ty,co jezdí příliš rychle, při první příležitosti pouštím před sebe,se slovy- jeď, potkám Tě za chvíli v příkopě, nebo na stromě, případně- jeď,když máš lepší auto..Vlakových neštěstí hodně přibývá. Je zde nejvyšší hustota  železničních přejezdů na světě.Navíc pochůzkáři kteří kontrolovali stav a pevnost kolejí,a přejezdů,nějak vymizeli.Koleje se hýbou,nadskakují,kdyby lidi viděli,po čem ten vlak pojede,asi by do něj nenastoupili. K tomu zlobí semafory,draze a nekvalitně se opravují silnice-on to někdo  zaplatí ,nikdo nekontroluje a aspoň bude dřív zase práce,že? Přesto si nemyslím,že český řidič je horší,než cizinec. Pořád je tady jen velká hustota obcí a měst. Tomu se prostě musí provoz přizpůsobit. Tyhle omezení rychlosti, stejné- na 50 km/hod.-ať se jedná o roztahanou vesnici, kde žije málo obyvatel a živáčka nepotkáš,nebo o město, plné lidí a přechodů,je taky pěkná hloupost.  Chytré pravidlo ve vyhlášce je. A to říká,že řidič musí přizpůsobit rychlost jízdy stavu a povaze vozovky ,vozidla a svým řidičským schopnostem.Předvídat nebezpečí. To je potřeba ! Každý člověk může udělat chybu,každá technika může selhat.Jestli někdo kouří,nebo nekouří,to bych neřešila.V každém autě je popelník.Taky kouřím.A uklízet si to nakonec musím sama.Jestli někdo hází nedopalky z oken,tak je to cvok a výjimka.Nejhorší,co mě na silnici potkalo,bylo při oblevě, když z plachty,přede mnou jedoucího náklaďáku se pěkně po louži sklouzl kus ledu,velký, asi jako patník a v záři slunce spirálovitě letěl přímo na mé čelní sklo...Nepřibrzdit,je po mě.Takhle to odnesla jen kapota a maska vozu.Pojišťovna mi pochopitelně nedala nic. Udělala mrtvého brouka,asi si s tím nevěděla rady.  Anebo,když jsem projížděla lomem a na nepřehledném úseku protijedoucí řidič říznul zatáčku,čímž se ocitl v mém pruhu,čelně přede mnou.Vyhnula jsem se myškou na nezpevněnou krajnici a hned zpět. Mohla jsem spadnout i s vozem , těhotná,ze srázu.Takhle se mi "jen" rozhoupalo auto- Střádavě jsem jela po pravých , následně po levých kolech...Kaskadérem proti své vůli..Měla jsem Moskvič 403.Malej tank.Ustál to...Naštěstí nic dalšího nejelo. . Za těch 34 let za volantem jsem zažila taky ledacos. V mládí byla jízda radost. Dnes to je nutnost.

14 Dalekolekora Dalekolekora | 25. ledna 2009 v 14:50 | Reagovat

To honza ve 12:16

Souhlasíte s autorem článku, ale přitom mu nakonec naprosto nesmyslně radíte, že když se mu někde nelíbí, ať tam neleze... Jste arogantní blb, ať se mnou souhlasíte nebo ne. Podle Vás by tedy většina lidí měla sedět doma, protože za dveřmi našich domovů je toho čím dál víc, co se nám nelíbí. Včetně mnoha tak netolerantních lidí, jako jste Vy. :)

15 pavel pavel | E-mail | 25. ledna 2009 v 15:57 | Reagovat

Já bych si chtěl taky trochu přihřát polívčičku, ale tentokrát plivnutím na policii ČR, resp. jednoho jejího představitele. Před lety mě na jedné pražské křižovatce sejmul chlápek, jedoucí tak osmdesát v pruhu pro MHD paralelně s kolonou, kterou předjížděl. Jel jsem na bicyklu, a jen šťastná souhra náhod vedla k tomu, že mě nezabil (strhnul to a tak nabral rohem nárazníku - šlo o osobák - hlavně kolo, které odhodil nejmíň 20 metrů; já to zchytal do nohy a ruky jen hranou kapoty a zpětným zrcátkem, dopad na zem naštěstí odnesla helma a baťůžek - prostě klika "jak sviňa"). Erzeta dorazila (bohužel) dost rychle, dřív než policajti.A to se později ukázalo jako problém. Skoro půl roku se nic nedělo a pak jsem dostal předvolání k přestupkovému řízení (na té křižovatce jsem jel z vedlejší), kde jsem ve spise objevil vlastní výpověď, kterou jsem měl učinit dva dny po nehodě v dopoledních hodinách kdesi na obvodním oddělení PČR. Ten dokument byl od začátku do konce vycucaný z prstu, protože mne nikdy nikdo na policii nepředvolal ani nevolal telefonicky atd. A bylo to pěkně sepsané tak, jako že to je celé moje chyba.A myslíte, že se mojí následnou stížností někdo zabýval? Pěkně to zametli pod koberec a ten grázl po mně ještě vymáhal škodu na svém autě, jejíž rozsah zavinila hlavně jeho rychlá a především arogantní jízda. (Dodatečně jsem zjistil, že to je relativně vlivná osoba - policajty asi uplatil nebo tam měl známého.) A od té doby koukám na tuto instituci jako účastník silničního provozu (ať už chodec, cyklista nebo automobilista) skrz prsty. Než mne někdo přesvědčí o opaku, budu si myslet, že i ona svou laxností a úplatností má lví podíl na tom, že to na našich silnicích vypadá tak, jak je uvedeno v článku výše

16 autor článku autor článku | E-mail | 25. ledna 2009 v 16:11 | Reagovat

[14] Dalekolekora

Tohle je vůbec problém té české země. Asi je všem známá tragedie "matonky" a "bývalých" lázní Kyselky. Všichni se ptají, co by tomu řekl H. von Mattoni? Co by řekl nevím, ale dovedu si  představit, co by mu nějaký  Čech odpověděl. "Když se ti to tu nelíbí,  tak sem nelez."

Problém vyřešen!

Co si tam dovolila ta italská firma, by jí v jiné zemi neprošlo. V Čechách to jde. Když se to někomu nelíbí, ať tam neleze.

17 nar.soc. nar.soc. | E-mail | 25. ledna 2009 v 21:26 | Reagovat

Řidiči jezdí tak, jak se jim to dovolí. Dokud se nebudou auta za hrubé přestupky zabavovat a ukládat do mastně placené úschovy na stanovenou dobu, nic se s blbcema nepořídí.  

Je úplně jedno jest-li jede na výpadovce z Brna na Vídeň Čech, Polák, Rakušan. Důležité je aby jel povolenou 80 a nikoli 120. Na to je zde policie a mýtní brány s kamerami.

Obdobně to platí pro celou "zpoplatněnou" dálnici. Ovčem od šíbrů typu, vykopnutého ministra či min. Langra, nemůže nikdo čekat nic, než to co tu je.

18 Exo Exo | 26. ledna 2009 v 11:19 | Reagovat

Hmm... Ked raz budem velky a bohaty, urcite manzelke kupim H1. predsa ju len budem mat hadam rad ;) To co sa da zazit na 400km ceskych ale aj slovenskych ciest je fakt zazitok na cely zivot. Moj najsilnejsi je ked som siel po halvnej ceste, klasickej s obojsmernou prevadzkou, plnou ciarou a stale po tej ceste isli 3 auta vedla seba ... usek asi 20 km. Slalom smrti....Iba zazrakom sa tam vtedy nikto nezabil. Sudim, ze na tom useku je to bezne...

19 Marcela Marcela | 26. ledna 2009 v 11:40 | Reagovat

Většina řidičů v ČR opravdu jezdí hrozně, al enemyslím, že by to bylo jen nebo především agresivitou. Jednak většina lidí je prostě poněkud hloupějších a  spousta věcí jim ani nedojde ( samozřejmě i v tom Německu to je podobně) , jenže u nás se k té hlouposti za volantem , na rozdíl od toho Německa ,přidá nerespekt z policie, neúcta k zákonům a to je ta vražedná kombinace. Jenže nerespekt z policie podporují sami politici, novináři , sportovci a osoby,  které leckdo pak napodobí a z úctou k zákonům je to stejné, bohužel . Ohleduplnost a vstřícnost ke druhým v naší společnosti ....podívejte se do ulic, do obchodů, do tramvají :-/... na silnicích ti lidé jiní nejsou, ale tam to má horší až fatální následky . Nemyslí, že by se toto mohlo změnit v horizontu několika málo let, bohužel . A jednu výtku k autorovi - takové ty plky " Když Čech vlastní silný drahý vůz, pak pro něj lidský život nemá nejmenší cenu. Při poslední návštěvě loni, mě v jedné vesnici předjel přes plnou čáru do nepřehledné zatáčky nablýskaný americký teréňák, (ovšem česká značka, patrně pan úspěšný podnikatel) " .....tohle pytlování, to je také strašně hloupé, mám silný vůz, který nestál pár korun a lidský život , a to i životy druhých lidí, pro mě cenu mají , nejezdím jako idiot !! Jo a mám také americký teréňák, leč nikoli nablýskaný, tak alespoň z toho jsem venku.

20 Gloom Gloom | Web | 26. ledna 2009 v 11:41 | Reagovat

Zcela souhlasím s autorem.  Němci jezdí pohodově a přesně jako stroje.

O tom, jak šílená je Italská jízda a jaká je to pohoda, když si na ni člověk zvykne, jsem napsal ve svém pojednání o výletu na Sicílii. Myslím, že jsem tam vyjádřil všechno důležité.

http://gloom.blogy.novinky.cz/0812/sicilske-martyrium-iii-padska-nizina-apeniny-vesuv-a-spicka-boty

21 honza honza | E-mail | 26. ledna 2009 v 12:55 | Reagovat

Čeští řidiči...používají bezp. pásy proto, aby nepřišli o body, dodržují rychlost (občas) proto, aby je to nestálo pokutu, něktěří nepijí před jízdou jen proto, aby je "nenachytali policajti", a tak by se dalo pokračovat. O co tedy jde více, slovo "bezpečnost", vlastní i ostatních, to tam nenajdete.

22 phate phate | E-mail | 26. ledna 2009 v 13:04 | Reagovat

četl jsem článek, četl jsem reakce....kritizujou se zde řidiči, kritizuje se policie....mluví každej, kdo může.Stav na českých silnicích je opravdu tragický.Ale došlo někomu, že příčina a řešení je v rukou našeho zákonodárného sboru, který jsme si zvolili my, ve svobodných volbách??...Naši zákonodárci vymýšlejí zákony horší než v Kocourkově, naši zákonodárci se v horším případě svých vlastních zákonů bojí a schovávají se za imunitu.A to jsou zákony, jejichž dodržování kontroluje policie.Co si pak má myslet obyčejný občan?? A házet vinu na policii??...Vzpomínat na časy kdy za komunistů bylo policajtů plno??...Vzpomeňte si ale taky, jaký měli policajti pravomoce!!...Děkujeme pane exprezidente Havle..Po "revoluci" se přestaly odebírat řidičáky na místě....už tenkrát dopravní experti varovali co to přinese........a jak dlouho trvalo, než se tato pravomoc policii navrátila??...Problematika měření rychlosti.....máme tu městské strážníky....sami policisté PČR, ať dopraváci nebo i ostatní, všichni tuto pravomoc jen přivítali.......pak byl změřen někdo "mocný"....a šup....strážníkům to seberem, a když to nepůjde sebrat, tak jim to ztížíme.Přitom PČR sama přiznává, že s vybavením jaké má nemá šanci něco vážně dělat.Strážníci první používali spolehlivou a funkční techniku, policisté ČR v mnoha případech jen tiše záviděli. Další věc....blokové pokuty...co to je bloková pokuta na místě nezaplacená??...nikde ve světě tento pojem neexistuje....buďto pokutu zaplatíš na místě a nebo se ti něco zabaví a ty to proti kauci dostaneš zpět.U nás??...Na internetu jsou rady pro cizince, jakým způsobem "vydrbávat" s policií. A specialisti jsou na to právě Poláci, ale už i Němci a Rakušané.U nich doma by si to nikdo ani nedovolil.Tady??...vědí, že na hranicích nejsou žádné kontroly  a na přestupek...což je 90% všech událostív dopravě...na ten je pouze rok, pak je promlčený....při příští dovolené je opět vysmátý.

Takže na závěr.....pláčem a nadáváme tu všichni hezky....ale na špatným hrobě vážení......obraťte se všichni na ty, jež nám zákony tvoří.....oni se mají zodpovídat lidem, kteří je zvolili.

P.S.   policajti jsou taky jen lidi...vím a věřím, že většina jich je poctivá a inteligentní....a vyjímky se najdou všude...nejen u policie....stačí se občas podívat na jednání právě zmiňovaného parlamentu ČR.

23 Martin Krejcárek Martin Krejcárek | E-mail | 26. ledna 2009 v 14:15 | Reagovat

Smutné ,velmi smutné!!!

24 honza honza | E-mail | 26. ledna 2009 v 14:23 | Reagovat

Kdo jezdí jako prase, bude vždycky jako prase jezdit, zákony nezákony...

25 student student | 26. ledna 2009 v 15:15 | Reagovat

Pan Moldavit popisuje ve svém článku výsledek činnosti našich politiků. Pokud se někdo s nějakým znáte, dejte mu ten článek přečíst.

26 petr petr | 26. ledna 2009 v 15:53 | Reagovat

dobrý článek a s tou Itálii taky pravda-nikdy víc autem,hlavně né na jih-Afrika se vším všudy

27 Jiří Jiří | 26. ledna 2009 v 18:31 | Reagovat

Velmi se mi líbí článek autora. Jezdím 32 let,ŘP všechny skupiny,tak snad vím o čem píšu..Situaci vidím tak,že za volantem se každý projeví v plné"nahotě",takový, jaký ve skutečnosti je..Tady nic "neokecá",tady řídí,tudíž se jednoznačně projevuje...Na silnici ale platí jednoznačná pravidla,tudíž žádná demokracie,pouze v mezích zákona,jako v životě,ale tady je to viditelné ihned..Policie???Měla by být vidět,prevence na silnicích,měla by zákon vymáhat podstatně tvrdším způsobem a snad i větší pravomoce..Každému se může i na silnici stát cokoliv,ale nemusíme tomu podávat ruku..Velmi mě potěší slušní řidiči,ti co jezdí hlavou a ne "pedály"..Přeji všem jízdy bez nehod,vždy šťastný návrat a více setkání se slušnými řidiči.

28 Princ Jasoň Princ Jasoň | 26. ledna 2009 v 20:07 | Reagovat

Naprostý souhlas. Při svých velmi častých cestách do Čech, cesta dlouhá 1300 km, nejvíce trnu těch posledních 30 km mezi hranicí a cílem cesty.

29 MrLui MrLui | E-mail | 27. ledna 2009 v 5:41 | Reagovat

Dobrý den, je mi dvacet let, řidičák jsem byl nucen si udělat hned v osmnácti a prkaticky od té doby jsem najezdil přes 40 000 km. Jestli je to hodně nebo málo, to je úplně jedno, ale fakt, že je to s prominutim o hubu je zcela zřejmý.  A nemyslím si že by to bylo nastavením zákonodárného systému nebo naprostou nečinností našich milovaných pomahačů a chráničů :). Kdyby se ty lidi nechtěli na těch silnicích zabíjet, nedělali by to. Prostě nepřemýčlejí nad tím. Pro tu část řidičů, kteří opravdu díky své bezohlednosti a hrubému porušování pravidel zabíjejí ty okolo sebe, pro ně je jízda autem něco zcela přirozeného, nic nad čim by bylo třeba se nějak zamýšlet. Přirovnal bych to k běžné raní potřebě, jít na záchod a vysr... se tam. Takle to berou a podle toho jezděj a nepřemýšlej, jestli náhdou něco nemůžou způsobit. Já jsem pražák. Musím říct, že v Praze těch nehod už tolik nebude a když už, tak jen ťukesy. V týdnu se po Praze pohybujete rychlostí maximálně 30 km za hodinu, víc to prostě nejde, neni totiž kam jet.  Jiné je to zase o víkendu. To si klidně troufnu jet po magistrále 100, provoz je slaby, k dispozici tři pruhy a žádná auta kolem. Chce to prostě jen používat hlavu.

Letos jsme se vraceli 1. ledna domů z chalupy. Bylo po sylvestru. Schválně jsme zvolili pozdní odpolední hodinu jako ten správný čas, kdy bude na silnicích co nejmíň pražáků vracejících se z hor. Docela jsme se trefili. 3patné bylo jen to, že to trochu klouzalo.  Všichni jsme jeli ve spokojeném vláčku asi 70km/h přes Novou Paku, Jičín a dál na boleslav. Nevěřili byste, kolik idiotů je schopnejch tenhle dlouhej vláček předjet. Jak sem psal, klouzalo to, ta silnice má dost zatáček a je docela nepřehledná, kdo to tam zná mi dá za pravdu. Navíc byla tma. A voni si to prostě šoupli protisměrným pruhem a jeli a jeli dokud neviděli první světla, pak honem honem na brzdu a šup někomu 20 centimetrů před auto. Bez blinkru, ve vteřině. V tu chvíli ten brzdí a ten další musí a znova a znova a když se v jednu chvíli sejdou takoví volové co předjížděj třeba tři nejdnou, je to docela zajímavá podívaná. Odstřelit, nic víc.

30 stas stas | E-mail | 27. ledna 2009 v 8:22 | Reagovat

Najezdil jsem cca 2 mio km a můžu potvrdit autorovi jeho postřehy. Jediné co jsem nikdy nezažil, byl popisovaný přístup Policie, ale můžun se mýlit. Jinak dost často zůstávám v úžasu stát na činy řidičů z DDR, tedy z D. V Chomutově je "kulaťák" a když si vzpomenu jak tam jeden šikula couval , protože přejel výjezd..........V každém případě dost českých řidičů jezdí jako bez mozku.........

31 vriskotenka vriskotenka | 27. ledna 2009 v 9:09 | Reagovat

Plně souhlasím s panem autorem. Nemám naježděno moc, i když řidičský průkaz mám deset let. Ale když jezdím do práce autobusem, tak pozoruji, čeho všeho jsou řidiči schopni - v obci, při plné čáře, v zákazu přejíždění.

Jezdím denně po "silnici smrti" Brno - Svitavy.

Většina těch nehod je opravdu zbytečných.

32 Sidonie Sidonie | E-mail | Web | 28. ledna 2009 v 10:18 | Reagovat

Není důvod vás žrát. Auto jsem sice už nějaký ten pátek neřídila, ale často jezdím na kole a po dálnici autobusem a to mi stačí. Docela bych se i bála sednout za volant, protože nikdy nevíte, kdy to do vás nějaký magor napálí, on vyvázne s odřeninami, ale vy zaplatíte minimálně v podobě trvalých následků. Dokud policie nebude mít pravomoc skutečně tvrdě trestat, tak budeme místo po silnicích a dálnicích jezdit v džungli a zbytečně umírat. :-(

33 Hanka Hanka | E-mail | Web | 28. ledna 2009 v 19:30 | Reagovat

No, Buhlaři si vysloužili turecký záchod, tak co si podle vás vyslouží Češi/Moraváci?

:)

34 Rudolf Rudolf | E-mail | Web | 29. ledna 2009 v 9:41 | Reagovat

S obsahem článku velmi souhlasím a kdyby se nejednalo o tak vážné téma, tak bych se i zasmál. Chci zdůraznit aspekt chování motorkářů a to nejen z vlastní zkušenosti, ale i podle honocení na webu lidoveforum.cz

35 RukoWood RukoWood | 29. ledna 2009 v 10:34 | Reagovat

Az uszonyok megrendelhetők postán, e-mailben, faxon illetve telefonon.

36 luky luky | 30. ledna 2009 v 12:04 | Reagovat

Článek nemá chybu opravdu výborné za všechny budoucí předem děkuji.S hovady na silnicích mám také své skušenosti ,zvláštním znamením jsou mladí hoši v kšiltovkách.

37 Teplik Teplik | 31. ledna 2009 v 21:38 | Reagovat

Super :-)

38 Dráp Dráp | E-mail | 2. února 2009 v 2:33 | Reagovat

Jak smutné a jak pravdivé. Příklad? Kolik vozidel projede malou T křižovatkou u nádraží Hněvice (za řekou je Štětí)? A přesto se tam jednoho dne objevil pomníček jednadvacetiletého motocyklisty. Přitom stačilo jistě jen málo, třeba pozornost, ohleduplnost, správný odhad, aby ten mladík zůstal naživu. Zjišťování něčí viny či míry zavinění už život nevrátí.

39 matka matka | 5. února 2009 v 7:43 | Reagovat

Také mi zahynul syn budoucí na silnici. Na přehledném úseku. Nepochopitelně, vinou cizího bezohledného člověka.

Ano, co jsme to za lidi, když na cestách bezohledně vraždíme nevinné.

40 Terry Terry | 20. února 2009 v 15:13 | Reagovat

Bohužel reálný obraz českých silnic a české společnosti jako takové. Na západ od Šumavy se jezdí daleko ohleduplněji.  Agresivní dojezd až na zadní nárazník tam například téměř neexistuje.  Procestovali jsme během posledních let skoro celou Unii, ale s tak brutálním a bezohledným jednáním části řidičů se bohužel člověk setká až doma. Snad  někde na Slovensku je situace občas ještě drsnější.

41 Lukáš Lukáš | E-mail | 13. října 2009 v 15:39 | Reagovat

Bože ty si blbej

42 mlem mlem | 4. ledna 2010 v 20:49 | Reagovat

Nezáviď a zapal si taky, socko přiblblá.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama